Written by admin on júl 22nd, 2012 in Szolgáltatások | Hozzászólások kikapcsolva

Prevencióval, megelőzéssel rengeteg egészségügyi problémának búcsút inthetünk.

Komplex prevenciós program tervezése.

A gyakorlatokat instabil felszíneken végeztetjük, így az ízületekben, szalagokban található, az ízületi helyzet és mozgás érzékelésért felelős receptorokat erőteljesebb ingerek érik, ezáltal fejlesztjük a velük reflexkörön keresztül kapcsolatban lévő azon izmok erejét és robbanékonyságát, amelyek az ízületek stabilizálásáért felelősek. Az alsó végtagi erősítő feladatokkal és a gerinc stabilizáló izmait fejlesztő gyakorlatokkal az izomerő egyensúlyának eltolódását állítjuk helyre, ezáltal kiküszöbölhető az egyoldalú terhelésből adódó túlterheléses károsodások egy része.

1. rövid, bemelegítést szolgáló futó gyakorlatok
2. instabil felszínen végezhető egyensúly és koordinációt fejlesztő gyakorlatok
3. dinamikus, kitámasztásos és ugró feladatok
4. billenő platón végezhető egyensúly és koordinációt fejlesztő gyakorlatok
5. gumiszalaggal végezhető alsó végtagi izomerő fejlesztő gyakorlatok
6. ütközéses feladatok
7. gerinc stabilizáló izmait erősítő feladatok
8. nyújtó feladatok


A feladatok pontos, az utasítás szerinti végrehajtása elengedhetetlenül fontos annak érdekében, hogy a sérülésmegelőző tréning hatékony legyen. A gyakorlatok az edző belátása szerint variálhatók. Összeállítható belőlük egy teljes értékű 60 vagy 90 perces edzés, vagy egy 15-20 perces bemelegítés, amelyet minden edzés előtt elvégezhetnek a sportolók…….

Comments are closed.